Cum treci peste situatiile de criză, ca administrator de locație
Adevarul este ca niciodata nu suntem suficient de pregatiti pentru o situatie de criza, decat atunci cand am mai trecut deja prin asta. Iar noua situatie nu a putut fi anticipata. Dar, cum este recomandat sa reducem negativismul pe cat de mult putem, suntem si noi alaturi de tine. Astazi cautam impreuna raspunsuri la intrebarea Cum sa treci peste situatiile de criza, ca administrator de locatie?
Incercam, de multe ori, sa ne incurajam reciproc spunandu-ne sa vedem partea plina a paharului, oricare ar fi aceasta. Sa luam situatia negativa si sa o transformam radical in favoarea noastra. Dar daca partea plina a paharului este cea care te defavorizeaza pe tine, incearca sa valorifici cat mai mult putinul care ti-a mai ramas.
Ce poti face tu, ca administrator de locatie, ca sa treci peste situatiile de criza?
- Planul de rezerva
In primul rand, inainte de a face cunostinta cu situatia de urgenta, propune un plan de rezerva facut din timp pentru tine si echipa ta. Vino cu sugestii si posibilitati de implementare pentru ca activitatea locatiei tale sa nu fie complet afectata.
De exemplu, in momentul de fata, prima reactie pentru a preveni infectarea cu Coronavirus este de a presta munca de acasa. Auto-izolarea este poate cea mai buna metoda pentru a preveni raspandirea virusului, insa poate activitatea pe care o desfasori tu nu iti permite sa implementezi acest lucru in compania ta.
De aceea, simuleaza si organizeaza din timp modul prin care poti reactiona la orice schimbare economica impusa de piata, schimbare legislativa, administrativa sau politica.
- Rezerva de capital
Nu stii de la inceput ce aduce o schimbare majora de genul celor mentionate anterior, sau situatia prin care trecem cu totii acum. Insa este bine sa ai intotdeauna o rezerva de capital pe care sa o poti folosi oricand, in situatii de urgenta sau de criza.
Fie ca o folosesti pentru a veni cu idei noi, pentru a sustine afacerea pentru o perioada de timp sau pentru a investi intr-o oportunitate, asigura-te ca ai ce investi. Sau ca poti cere sprijin de finantare, asa cum fac multe alte afaceri precum a ta.
- Oportunitati de reinventare
Dupa ce te-ai asigurat ca iti poti sustine financiar afacerea pe o perioada anume de timp in viitor, pentru a nu-ti sista cu totul activitatea, incearca sa te reinventezi. Daca nu poti continua in acelasi mod ca pana acum pentru ca nu mai ai clienti sau anumite resurse devin indisponibile, atunci schimba modul prin care iti desfasori activitatea.
Un eveniment precum raspandirea COVID-19 si izolarea oamenilor diminueaza numarul turistilor cazati la hoteluri, numarul consumatorilor de localuri precum pub-uri, restaurante, cafenele, etc. Prin urmare, daca oamenii nu mai pot ajunge la tine la restaurant, de exemplu, o idee buna este sa ajungi tu la ei prin livrari la domiciliu.
- Livrari la domiciliu, amenajare terasa.
Chiar daca nu te-ai bazat foarte mult pana acum pe serviciul de home delivery, concentreaza-te acum asupra acestui aspect. Foarte multe restaurante incep sa le furnizeze clientilor produsele direct la ei acasa, iar clientii par foarte incantati de acest lucru.
Asigura-te ca personalul cu care lucrezi ia toate masurile de igienizare posibile, ca preparatele pe care le livrezi sunt proaspete si sigure, si ca serviciul de livrare este impecabil. Astfel, iti asiguri continuitate cu o activitate derivata din activitatea initiala, iar pierderile vor fi mai mici.
- Aplicatii mobile, comunicare online
In aceasta era tehnologica in care traim, este aproape imposibil sa nu gasim o modalitate prin care sa comunicam cu clientii nostri in afara comunicarii face-to-face. Poti crea si tu platforme sau aplicatii online prin care oamenii sa poata plasa comenzi si sa te urmareasca. Poti, de asemenea, delega o persoana care sa comunice telefonic in mod constant cu clientii tai, sau prin email.
Este momentul ca si tu sa sa profiti la maximum de Social Media, in cel mai calm si cumpatat mod posibil. Clientii tai au nevoie sa stie ca esti alaturi de ei, ca ii poti sprijini si acum si ca pot primi de la tine sfaturi si ajutor, nu doar vanzare de produse.
Si noi impreuna cu toata echipa Sun Leader, in timp ce ne desfasuram activitatea de acasa, comunicam atat telefonic cu clientii nostri cat si prin email sau mesaje prin diverse platforme sociale. Vrem ca oamenii cu care noi discutam zilnic sa stie ca suntem inca aici si le putem fi de folos la nevoie.
De exemplu, pe noi ne ajuta enorm de mult aplicatia interna de ofertare pe care am dezvoltat-o de-a lungul timpului, si formularele de solicitare oferta de pret disponibile pe site. Oricand au nevoie de o oferta de pret pentru acoperirea teraselor cu pergola, inchiderea teraselor cu sticla sau pentru alte solutii pe care le oferim, o pot obtine si fara un contact fizic direct cu noi.
Astfel, contribuim si noi la pastrarea unui echilibru intr-o situatie de urgenta, si continuam sa tinem legatura cu clientii nostri. Iar in momentul in care vom putea relua activitatea de deplasare prin tara, vom continua si restul activitatilor in companie.
- Reparatii, amenajari
Daca activitatea fizica in locatia ta este afectata vizibil si oamenii nu te mai viziteaza pentru moment, poate ar fi oportun sa iti reamenajezi restaurantul, hotelul sau terasa. Continua cu livrarile la domiciuliu si pregateste-ti spatiul pentru ceea ce urmeaza.
In alte circumstante, reamenajarea terasei sau localului ar impune reducerea programului sau inchiderea spatiului pentru o perioada de timp. Ai avea nevoie sa te ocupi de reparatii sau amenajari fara a deranja clientii, si cu siguranta ar avea un impact negativ asupra activitatii si profitului tau.
Dar, fara voia ta, tu te afli deja in acel moment afectat de o pauza generala. Daca rezerva ta de capital este sigura pentru moment si aveai oricum in plan o reorganizare a spatiului folosit, acum ar fi momentul sa actionezi.
Dupa toata aceasta nesiguranta si lipsa de activitate va urma reintrarea in normalitate, iar oamenii te vor vizita din nou. Pana atunci, incearca sa optimizezi sau sa maresti spatiul si sa imbunatatesti atmosfera. Oaspetii vor avea nevoie sa se simta in siguranta la tine in restaurant sau pe terasa, iar daca iti amenajezi spatiul acum nefolosit, atunci cand vei avea vizitatori impactul va fi memorabil.
- Implementarea schimbarilor
Intr-un final, dupa stabilirea planului de rezerva, optimizarea bugetului si reinventarea activitatii tale din aceasta perioada, pune in practica ceea ce ai gandit. Si fa-o repede, pentru ca oamenii (clientii tai), business-ul si brand-ul tau depind de eficienta ta.
Vezi si oportunitatile care reies dintr-o astfel de pauza economico-sociala, dezvolta-le si fructifica-le pe cat de mult posibil. Nu in sensul in care doar tu sa ai de castigat, ci astfel incat cu totii sa simta schimbarea si beneficiile ei.
Si noi suntem alaturi de tine, si ne continuam activitatea spre binele tuturor. Poate tu iti continui activitatea oferind si sprijin autoritatilor, ca unul dintre acele cateva restaurante sau hoteluri amenajate pentru carantina. Te felicitam oricum, si iti dorim sa fii rabdator si optimist.
Sursă articol: https://pergole-retractabile.ro/cum-treci-peste-situatiile-de-criza-ca-administrator-de-locatie
Comments
Post a Comment